Prat Educació incorpora per primera vegada la formació en Lideratge a l'FP

L'escola, especialitzada en Cicles Formatius de Grau Superior, celebrarà el seu centenari durant el curs 2024-25

Publicado en Barcelona el en Cataluña por

Fotografia Formació en Lideratge a l'FP

L'escola Prat Educació, amb seu al centre de Barcelona i especialitzada en Cicles Formatius de Grau Superior, és la primera institució educativa a Catalunya a incorporar la formació en Lideratge dins del programa curricular de la Formació Professional Superior.

La formació en Lideratge s'emmarca en el procés continu d'innovació educativa que duu a terme de manera permanent Prat Educació, i que persegueix l'actualització de la proposta d'aprenentatge per millorar la qualitat educativa de l'alumnat a través de metodologies actives.

Competències de lideratge personal, d'equip i en l'entorn
El programa formatiu de Lideratge té una clara orientació pràctica i permet als futurs professionals treballar diferents habilitats i competències de lideratge incidint en tres àmbits principals: lideratge personal, lideratge en equip i lideratge en l'entorn.

El primer bloc personal o d'autolideratge està pensat perquè els joves tinguin una major consciència pròpia a través del descobriment dels diferents estils de lideratge i del treball a partir de diferents tècniques d'autoconeixement ("Eneagrama, Ikigai" o "Ventana de Johari", entre d'altres). El segon bloc, dedicat a l'equip o relació amb els altres, permet a l'alumnat treballar els "soft skills" clau en la relació amb les altres persones (intel·ligència emocional, gestió de conflictes, gestió del temps, negociació o creativitat, entre d'altres). Finalment, el tercer bloc aprofundeix en la relació amb el lideratge de transformació positiva de l'entorn, tant en el món de l'empresa com en el conjunt de la societat.

Prat Educació, escola centenària pionera de l'FP a Catalunya
L'escola Prat Educació, fundada l'any 1925, celebrarà el proper curs 2024-25 el seu centenari com a institució educativa, laica i arrelada a l'entorn.

A Prat Educació l'alumnat és el protagonista de l'acció educativa i compta amb l'acompanyament, guia i suport permanents del professorat, que facilita el seu propi procés d'aprenentatge a través de metodologies actives basades en learning by doing. Aquestes metodologies estimulen la relació de conceptes i la generació de solucions pròpies a partir de la resolució de reptes, desafiaments reals, i de mercat, per a l'assoliment d'un major aprenentatge significatiu i una comprensió més profunda del món professional.

El centre, que va ser pioner en la implantació de la Formació Professional a Catalunya, està especialitzat en Cicles Formatius de Grau Superior i actualment ofereix els cicles de Màrqueting i Publicitat, Comerç Internacional, Transport i Logística, Administració i Finances i Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma.

Marc Alemany

Prat Educació/ Cap de Comunicació