Més de 20.000 alumnes participaran en el Youth Mobile Festival al Mobile World Congress 2017

Publicado en el en Cataluña por

GSMA i Mobile World Capital Barcelona han anunciat avui el llançament de la primera edició de Youth Mobile Festival Barcelona (YoMo Barcelona), que se celebrarà en el marc de Mobile World Congress 2017 i en què està previst que hi participin més de 20.000 alumnes. YoMo Barcelona ha estat creat amb l'objectiu de motivar els joves per seguir la seva educació i formació professional en les disciplines STEAM -sigles en anglès per a ciència, tecnologia, enginyeria, disseny i matemàtiques-. YoMo Barcelona tindrà lloc del 27 de febrer al 2 de març de 2016 a Fira Montjuïc.

"Estem molt entusiasmats amb el llançament del Youth Mobile Festival en el marc de Mobile World Congress a Barcelona", ha dit el CEO de GSMA Ltd., John Hoffman. "YoMo oferirà possibilitats d'aprenentatge a milers de nens en edat escolar i mostrarà les emocionants i gratificants oportunitats que existeixen en l'ecosistema mòbil i de les disciplines STEAM. Aquesta iniciativa es basa en la gran labor realitzada a través de mSchools, programa impulsat per Mobile World Capital Barcelona, i proporcionarà una base important perquè els estudiants de Catalunya i Espanya puguin planificar els seus futurs estudis i trajectòries professionals."

Per altra banda, la consellera d'Ensenyament, Meritxell Ruiz, ha explicat que "amb la ferma voluntat de seguir contribuint a l’assoliment de les competències digitals dels nostres alumnes, formem part d'aquest projecte juntament amb GSMA i Mobile World Capital Barcelona. YoMo Barcelona és l'escenari idoni perquè els alumnes i docents catalans puguin viure en primera persona les oportunitats que la tecnologia els brinda per afrontar els reptes que planteja la transformació digital."

Així doncs, els més de 20.000 alumnes de Catalunya i Espanya es traslladaran a Barcelona al llarg de quatre dies per participar en aquest aparador de ciència i tecnologia, l’esdeveniment d'educació basat en disciplines STEAM més gran de tota Espanya. Dirigit a alumnes de 10 a 16 anys, YoMo Barcelona comptarà amb exposicions educatives, conferències, tallers interactius i una àmplia varietat d'activitats pràctiques.

Per als docents i administradors de centres educatius, YoMo Barcelona tindrà una zona de recursos educatius, que inclourà materials específics d'editors de contingut educatiu, proveïdors de kits d'eines online i nombroses propostes educatives. YoMo també oferirà tallers dirigits a docents i conferències per compartir bones pràctiques en el desenvolupament professional de les disciplines STEAM, tot això organitzat conjuntament amb European Schoolnet i mSchools.

YoMo complementa l'activitat de mSchools, programa educatiu desenvolupat per Mobile World Capital Barcelona en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i GSMA. Des del seu llançament el 2012, mSchools ajuda a alumnes i docents a integrar tecnologies digitals a l'aula de manera eficaç. En l'últim any escolar més de 24.000 estudiants catalans han participat en el programa mSchools, que ofereix noves formes d'ensenyament i aprenentatge amb l'objectiu de millorar els resultats acadèmics i l'ocupabilitat dels estudiants.

YoMo Barcelona compta amb la col·laboració d'entitats locals, regionals i europees, inclosos el Departament d'Ensenyament, organitzacions de la indústria STEAM, institucions professionals, laboratoris d'R+D, organitzacions benèfiques, universitats i altres institucions educatives especialitzades.

Com participar a YoMo Barcelona
YoMo està dirigit a alumnes i professionals de l'educació i la seva assistència és gratuïta. El procés d'inscripció per YoMo s'obrirà el pròxim mes d'octubre, però els interessats en assistir a l'esdeveniment ja poden fer un registre previ. Més informació sobre YoMo i el procés de registre per assistir a l'esdeveniment a: www.yomobcn.com.

El contingut d'aquest comunicat va ser publicat primer al web de la Generalitat de Catalunya