El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha qualificat aquest dijous d’ "inadmissible" la fiabilitat del servei en els primers dies d’aplicació dels nous horaris a la línia R16 (Barcelona Estació de França – Tortosa/Ulldecona). Amb els canvis "hem passat d’una puntualitat al juliol del 15% de mitjana a un 65%", ha exposat Font, "però la Generalitat vol una puntualitat del 90%", que és l’habitual a la xarxa de Regionals.
"Seguirem fent una anàlisi acurada del servei durant aquest mes", ha dit el secretari, "però si la fiabilitat no arriba al 90%, la Generalitat no acceptarà cap més proposta de canvi d’horaris per part d’Adif i de Renfe a la resta de línies".
Retards de fins a 30 minuts
L’objectiu de les modificacions és "guanyar puntualitat; que l’usuari sàpiga a quina hora surt i a quina hora arriba". Per tant, "no podem admetre que hi hagi puntes de retard de 16 minuts i que en alguns casos hagin arribat als 30 minuts" amb els nous horaris a l’R16, que es van començar a aplicar el 5 d’agost.
"Si no funciona en aquest cas, no té sentit que la Generalitat ho accepti a la resta de línies", ha afirmat el secretari. "Renfe i Adif tenen l’obligació de complir amb la paraula donada a la Generalitat i als usuaris que amb els canvis es guanyaria en puntualitat". Si passat l’agost els retards es mantenen, "els demanarem explicacions i analitzarem alternatives", ha conclòs Font.
Treballs fins al maig del 2017
D’altra banda, el secretari ha recordat que les modificacions en els horaris, de vuit minuts més en el recorregut, estan condicionades a l’execució d’obres de millora. En concret, els treballs per eliminar una limitació temporal de velocitat entre l’estació de França i la de Sants el setembre, la finalització del nou enclavament de Mont-roig del Camp l’octubre i la posada en servei del tram de doble via entre Vandellós i Tarragona, el maig de 2017.
El contingut d'aquest comunicat ha estat publicat primer en la web de la Generalitat de Catalunya