La Generalitat busca fomentar les oportunitats de negoci arran de l'Alimentària 2016

Amb l’objectiu d’afavorir la competitivitat i internacionalització del sector alimentari català, ACCIÓ promou un calendari d’activitats del 25 al 28 d’abril coincidint amb la Fira Alimentària. En el marc de la fira tindrà lloc la 4a edició de l’Alimentària Brokerage Event, que posarà en contacte més de 600 empresaris de tot el món per trobar socis estratègics

Publicado en Barcelona el en Cataluña por

El Departament d’Empresa i Coneixement aproparà en el marc de la fira Alimentària 2016 noves oportunitats de negoci al món a les empreses catalanes mitjançant un calendari d’activitats del 25 al 28 d’abril. Les iniciatives es duran a terme al Hall 3 de l’Alimentària Hub del Recinte Fira Gran Via. En el marc del certamen, ACCIÓ organitza la quarta edició de l’Alimentària Brokerage Event, el punt de trobada per a més de 600 empresaris de tot el món que busquen socis tecnològics, comercials o d’R+D+i per desenvolupar els seus projectes.

Organitzat amb el suport de la xarxa Enterprise Europe Network (EEN), el Brokerage tindrà lloc el 27 d’abril de les 10h a les 18:30h i comptarà amb participants de 27 països. ACCIÓ organitza, a més, tres sessions temàtiques sobre el programa europeu de finançament SME Instrument, la innovació en els clústers alimentaris i l’exportació de vins als Estats Units.

Catalunya, Regió Europea de la Gastronomia 2016
El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i la consellera d’Agricultura, Meritxell Serret, presentaran el dimarts 26 d’abril a les 16:30 hores el Pla d’Accions del projecte "Catalunya, Regió Europea de la Gastronomia 2016" (CREG). Són totes les activitats que la Generalitat farà per donar a conèixer la gastronomia i l’enoturisme.

Experiències d’èxit del sector alimentari a l’SME Instrument
A la sessió Pitching session: SME Disruptive Food Market Innovators, un total de 13 empreses que han rebut finançament del programa europeu SME Instrument explicaran les claus de l’èxit dels seus projectes. Les companyies són Camelia Company España S.L., Algaenergy, Natural Machines, Axeb Biotech, Imicroq, Instagreen, Biolan Microbiosensores S.L., Inobiolev S.L., Withlocals, Inovfruit, Iberital, Chimigraf i Senso Wave. Catalunya és una de les regions amb més concentració de projectes subvencionats per l’SME Instrument, amb més de 17 milions d'euros rebuts per 60 empreses.

Aquesta sessió tindrà lloc a la sala Innoval de l’Alimentaria Hub el dia 28 d’abril a les 10h, i es realitza en col·laboració amb la Comissió Europea i la Unitat SME Instrument (EASME). Podeu consultar el programa aquí.

Innovació Alimentària en Clústers
Els 6 clústers de l’alimentació que formen part del programa Catalunya Clústers de la Generalitat (AINS, de nutrició i salut; Foodservice, Gourmet, INNOVACC; del sector carni porcí; INNOVI; vitivinícola i el Clúster del Packaging) explicaran en aquesta sessió les últimes tendències i innovacions que s’estan treballant en cada un dels seus àmbits.   La sessió tindrà lloc al Hall 3 de l’Alimentària Hub el 25 d’abril a les 15h, i podeu consultar el programa aquí.

Catalan Wines USA: com exportar vi als Estats Units
El dijous 28 d’abril a les 10h, la Sala Agora (Pavelló, 3) acollirà la presentació del servei Catalan Wines USA, una plataforma per que els cellers catalans exportin als Estats Units. La directora de l’oficina d’ACCIÓ a Miami, Conchita Muñoz, donarà a conèixer el treball de promoció i comercialització dels vins catalans en aquest país. Des de la posada en marxa del servei al 2010, la plataforma ha contactat més de 4.000 professionals i ha organitzat 18 actes de promoció arreu dels Estats Units. El 73% dels cellers que han participat al Catalan Wines USA han tancat acords comercials.

El sector de l’alimentació a Catalunya
Segons dades de la Unitat d’Estratègia i Intel·ligència Competitiva d’ACCIÓ, l’alimentació és el sector industrial amb un major pes a Catalunya, representant un 19,8% del total i amb una facturació que supera els 25.000M€. El sector està format per un total de 3.714 empreses i compta amb més de 75.000 treballadors. A Catalunya es concentren grans multinacionals com Danone, Cargill i Nestlé.   Podeu consultar l’estudi "Oportunitats internacionals en el sector alimentació i begudes" aquí

En els últims 10 anys, les exportacions catalanes d’alimentació i begudes han crescut un 91,3%. Al 2015, les exportacions catalanes representen el 28,7% del total d’exportacions de l’Estat espanyol.   Dins de l’alimentació destaca el subsector dels productes càrnics –especialment la carn de porc-, amb una quota de mercat superior al 31% i amb més de 500 companyies que es dediquen a la producció de carn (2014). L’any 2015, els productes de carn han sumat un terç de les exportacions catalanes en el sector alimentació, seguits dels olis i greixos (13%),  l’alimentació animal (12%) i les begudes (11%). Els vins són, per la seva banda, els productes amb un major volum de producció i venda.

En el període 2009-2015, Catalunya ha atret un terç dels projectes d’inversió estrangera del sector de l’alimentació que s’han establert a l’Estat espanyol, i al 2015 ha ocupat la primera posició dins l’Europa continental en creació de llocs de treball.   Pel que fa a les tendències en alimentació, s’observa l’augment del consum d ’snacks lligat als formats fàcils de preparar i consumir, el creixement de productes orgànics i l’aparició de noves aplicacions mòbils vinculades al sector alimentació.

Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!: A Twitter:  @sapscom Al canal de Youtube: SapsCom

El contingut d'aquest comunicat va ser publicat primer al web de la Generalitat de Catalunya