L'aeroport de Lleida-Alguaire aconsegueix 25.000 passatgers durant l'hivern

La passada temporada d'hivern ha fet que 25.000 passatgers consolidin la instal·lació aeroportuaria lleidatana, que s'aferma com la millor destinació per a anar a esquiar als Pirineus

Publicado en el en Cataluña por

Fotografia Imatge
  • La instal·lació aeroportuària lleidatana es consolida com la millor destinació per a anar a esquiar als Pirineus
  • L’activitat comercial de l’aeroport augmenta durant la temporada d’hivern però es treballa per implementar altres usos la resta de l’any

L’aeroport de Lleida-Alguaire tanca aquest diumenge la temporada d’hivern amb un balanç de passatgers que arriba als 25.000 —a l’espera de la confirmació dels vols d’anada i tornada d’avui—, xifra que consolida la instal·lació com a destinació principal per arribar als Pirineus. L’activitat comercial de l’aeroport augmenta durant la temporada d’hivern però es treballa també per implementar altres usos la resta de l’any, especialment els referents a la mateixa activitat industrial que genera la instal·lació: logística, transport i manteniment.

Comparativa hivern 2013-14, 2014-15 i 2015-16
El touroperador Neilson va començar la temporada el 20 de desembre amb quatre vols setmanals cada diumenge procedents de Manchester, Birmingham i dos de Londres- Gatwick. Finalitza avui amb els darrers dos avions procedents de l’aeroport londinenc.

Durant aquest període ha portat a l’aeroport d’Alguaire gairebé 20.000 passatgers (anada i tornada). Neilson ha usat l’aeroport durant 17 diumenges. D’aquests, només el 27 de desembre hi va haver una incidència per boira. Els avions els van redirigir a l’aeroport de Reus.

2.000 turistes israelians
D’altra banda, Arkia, la companyia de touroperació israeliana, va iniciar els vols d’hivern el 15 de gener, amb un vol a la setmana i la va finalitzar el 25 de març. Durant aquest període ha transportat més de 2.000 turistes israelians per visitar el territori i anar a esquiar. Són visites d’una setmana de durada.

Finalment, Airnostrum ha continuat amb els seus vols a Palma de Mallorca els divendres i diumenges. Aquesta temporada d’hivern ha dut 3.020 viatgers.

La gran majoria de passatgers tenen com a destinació final Andorra, amb paquets de viatge d’una setmana. Baqueira-Beret també és una de les destinacions d’esquí.

El contingut d'aquest comunicat va ser publicat primer al web de la Generalitat de Catalunya