- Catalunya se situa així com la destinació europea amb més rutes “trekkejades” per quilòmetre quadrat
- Els objectius del projecte “Google Trekker Catalunya” són potenciar l’atractiu turístic de la destinació catalana per tal d’atraure més turistes, i mantenir Catalunya com una destinació turística de referència en l’ús de les TIC per fer promoció turística
- La Generalitat ha estat la primera administració d’Europa a signar un acord d’aquestes característiques amb Google
El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, el secretari per a la Governança de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació, Jordi Puigneró, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, han presentat al Mobile World Centre de Barcelona el projecte “Google Trekker Catalunya".
Aquest projecte ha estat possible gràcies a un acord signat entre Google i la Generalitat de Catalunya, que ha estat la primera administració d’Europa d’arribar a un acord d’aquestes característiques. El resultat ha estat que uns 300 indrets de Catalunya són actualment accessibles amb tecnologia Google Street View, “cosa que converteix la destinació catalana en el territori europeu amb més rutes “trekkejades” per quilòmetre quadrat” ha volgut destacar el conseller.
Durant la presentació, Baiget ha declarat que “tal i com s’està constituint el mercat turístic i la manera en com es gestiona la demanda dels particulars, o ets a les xarxes i estàs present en noves plataformes tecnològiques o perds competitivitat, i nosaltres volem continuar sent pioners”.
Per això, aquest projecte es planteja amb un doble objectiu. Per una banda, es vol potenciar l’atractiu turístic de Catalunya, posant en valor el seu patrimoni natural i cultural arreu del món, per tal d’atraure més turistes. Per l’altra, es vol mantenir Catalunya com a destinació turística de referència en el camp de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l’hora de realitzar promoció turística. Per aquesta raó, aquests 300 indrets han estat incorporats també al web de promoció turística de la Generalitat, www.catalunya.com, de manera que s’hi pugui accedir des de la cartografia d’aquest portal.
El conseller Baiget ha conclòs la presentació destacant que “aquest és un projecte de País en el qual hi han participat diverses administracions a les que vull agrair la seva predisposició a l’hora de col·laborar”.
Liderat pel Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI), adscrit al Departament de la Presidència, aquest projecte ha estat possible gràcies a la feina transversal de diversos departaments i organismes de la Generalitat: l’Agència Catalana de Turisme, adscrita al Departament d’Empresa i Coneixement, el Departament de Cultura, i el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació. La Generalitat ha comptat a més amb la col•laboració de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, el Patronat de Turisme de la Diputació de Barcelona, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el Patronat de Turisme Girona Costa Brava i el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.
El contingut d'aquest comunicat va ser publicat primer al web de la Generalitat de Catalunya