10 empreses catalanes participen a la Bio IT a Boston per buscar inversió americana

Les companyies participaran a la Bio IT World (Boston) per presentar projectes a fons d’inversió americans i fer netwkorking amb 3.000 empreses. La delegació es reunirà amb representants del Massachusetts Institute of Technology (MIT), d’agències públiques estatals i visitarà incubadores i acceleradores d’start-ups. ACCIÓ va obrir el 2015 una oficina a Boston, una regió amb un ecosistema innovador, universitats i un dels hubs mèdics tecnològics més importants del món

Publicado en el en Cataluña, Oficinas, Innovación Tecnológica por

10 empreses catalanes participen des d’avui i fins divendres en una missió empresarial a Boston i a l’estat nord-americà de Massachusetts per buscar oportunitats de negoci en l’àmbit digital health i el big data aplicat a la ciències de la vida. La missió està organitzada per la Generalitat a través d’ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa- i Biocat, l’entitat que coordina i promou el sector de les ciències de la vida i de la salut a Catalunya.

Les companyies participants són FractalMed, Mind the Byte, Mint Labs, Sequentia, Made Of Genes, OpenTrends, Dinamon, Clinical Document Engineering -de Barcelona-, Braingaze (Mataró) i Health App (Terrassa). La missió es fa coincidir amb un dels esdeveniments més importants dels Estats Units en el camp de les TIC aplicades al sector salut. Es tracta del Bio IT World, que reunirà a Boston més de 3.000 empreses i professionals de 30 països per conèixer les darreres tendències i fer treball en xarxa entre agents d’aquest sector.

Així, en el marc de l’esdeveniment, ACCIÓ ha organitzat un acte perquè les 10 empreses catalanes presentin els seus projectes a fons d’inversió americans per  buscar finançament i trobar nous socis comercials amb l’objectiu d’internacionalitzar la seva tecnologia. Aquest acte s’organitza amb la col·laboració de Venture Cafe, una fundació que actua com a connectora entre els agents de l’ecosistema d’innovació de Boston. També s’han preagendat una cinquantena de reunions bilaterals entre les empreses catalanes i altres companyies i organitzacions americanes i internacionals que assisteixin al congrés.

Aprofitant la presència a Massachusetts, la delegació catalana visitarà el Massachusetts Institute of Technology (MIT), reunint-se amb experts i investigadors d’un dels centres d’innovació tecnològica més importants del món. També visitaran i es reuniran amb representants d’una de les principals acceleradores d’empreses dels Estats Units, MassChallange, organització que acull actualment 1.600 start-ups de 50 països. De fet, les empreses catalanes coneixeran el programa Digital Health Initiative, una forta aposta de l’estat de Massachusetts per impulsar el sector de les TIC aplicades a la salut que es desenvoluparà en aquesta acceleradora.

L’ecosistema de Massacusetts
L’estat de Massacusetts és considerat la regió amb els índexs d’innovació més alts dels Estats Units, amb una de les ràtios de despesa en R+D més elevades i una forta concentració d’universitats de primer nivell, com el MIT o Harvard. És per això que, amb l’objectiu de fomentar la col·laboració entre empreses catalanes i americanes en projectes d’R+D i innovació, el Govern va obrir l’any passat una oficina a Boston, completant la xarxa de 36 Oficines de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ que ofereixen cobertura a més de 90 mercats.

Sobre ACCIÓ
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.

El contingut d'aquest comunicat va ser publicat primer al web de la Generalitat de Catalunya