L'empresa catalana Tecnocim desenvolupa CUTROB+, una nova eina de configuració avançada per a braços robòtics

El projecte de l’empresa té per objectiu millorar la precisió dels robots industrials a l’hora de seguir les trajectòries programades. Tecnocim compta amb el suport d’ACCIÓ a través del programa Nuclis de Recerca Industrial i Desenvolupament Experimental. Aquesta solució és universal i serà aplicable a qualsevol marca de robòtica

Publicado en el en Cataluña por

L’empresa catalana Tecnocim ha desenvolupat CUTROB+, una nova eina de configuració avançada per a robots industrials antropomòrfics. El software desenvolupat millora la precisió dels robots a l’hora de seguir les trajectòries programades. Es tracta d’una solució universal, que serà aplicable a robots de qualsevol sector i també de qualsevol marca. L’empresa catalana compta amb el suport d’ACCIÓ a través del programa de Nuclis de Recerca Industrial i Desenvolupament Experimental, que ha destinat 5 milions d’euros per fomentar projectes d’R+D com els de Tecnocim.

Aquests ajuts mobilitzaran una inversió de 14,7M€ en dos anys per part de les 61 empreses que es troben en el programa. Per assolir augmentar la precisió dels robots, Tecnocim ha desenvolupat un sistema de visió artificial que monitoritza els moviments del robot, un mòdul d’anàlisi i correcció de trajectòries i un sistema expert que analitza els resultats obtinguts i en recomana de nous.

“A diferència d’altres empreses que es centren en crear robots més precisos, tasca que fins ara no ha obtingut els resultats desitjats, nosaltres el que fem és acceptar que aquest robot és imprecís i comet errors. Els intentem corregir mitjançant un sistema que modifica la trajectòria a seguir”, explica Héctor Soler, CEO de Tecnocim. Tecnocim, amb seu a Barcelona, ha assolit una facturació d’1,9M€ al 2015. Des  de la seva creació al 1988, l’empresa creix a un ritme d’un 25-30% cada any i de cara al futur preveu seguir en la mateixa línia de creixement.

El sistema, que combina visualització, interconnectivitat, intel·ligència artificial i informació CAD/CAM pretén aconseguir que el robot estigui dins les toleràncies que la indústria vol. D’aquesta manera, CUTROB+ neix amb un gran avantatge, ja que es tracta d’una solució universal que serà aplicable a totes les marques de robots antropomòrfics i a qualsevol aplicació, fet que facilitarà la comercialització del producte. “Pretenem arribar als mercats més importants a nivell mundial. El potencial de creixement és immens perquè el volum de vendes de robots arreu del món és molt gran”, explica Soler.

Després de dos anys, el projecte es troba en fase de desenvolupament madur i està previst que es presenti el pròxim mes de maig a la fira BIEMH de Bilbao, certamen de referència del sector industrial a l’Estat espanyol.

ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.

El contingut d'aquest comunicat va ser publicat primer al web de la Generalitat