Catalunya és certificada com a la regió més atractiva per invertir en el Sud d'Europa

Publicado en el en Cataluña por

Catalunya serà aquest 2016 i el 2017 la regió més atractiva del sud d’Europa en termes d’inversió estrangera segons l’informe fDi European Cities and Regions of the Future 2016/2017 elaborat per la divisió FDI Intelligence del Financial Times. El secretari d’Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, ha recollit aquest dimarts el premi que acredita aquest reconeixement a Cannes en el marc del congrés MIPIM.

El baròmetre, utilitzat per les multinacionals a l’hora estudiar futurs projectes d’inversió empresarial, destaca l’estratègia de Catalunya a l’hora de captar inversions estrangeres –mitjançant l’agència Catalonia Trade & Investment- i el clima empresarial del país. A més, l’estudi situa Barcelona com la ciutat número 1 en el rànquing de ciutats amb la millor estratègia de captació d’inversions estrangeres. Subratlla l’aposta per les infraestructures i la seva presència digital.

Per elaborar aquest rànquing, la divisió FDI Intelligence del Financial Times recull informació de 300 ciutats i 150 regions en sis àmbits: el potencial econòmic, l’ambient laboral, la rendibilitat, les infraestructures, l’entorn de negocis favorable i l’estratègia de captació d’inversions estrangeres.

ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.

El contingut d'aquest comunciat va ser publicat primer al web del Gencat