President Mas: "El procés català no és una carrera per ser millors que els altres, sinó un desafiament amb nosaltres mateixos"

Publicado en el en Cataluña por

Fotografia El president Mas lliura el Premi a la Solidaritat al El president Mas lliura el Premi a la Solidaritat al president de la Federaci? ECOM, Antonio Guill?n

El president de la Generalitat, Artur Mas, ha assegurat aquesta tarda que el procés que ha engegat Catalunya “no és una carrera per ser millor que els altres, sinó millors del que som nosaltres. No és una competició, sinó un desafiament amb nosaltres mateixos”, ha assegurat.

En la 17a edició dels Premis de l’Associació de Paraplègics i Discapacitats Físics de Lleida (ASPID), que el president ha encapçalat aquest vespre a la Seu Vella de Lleida, el cap de l’Executiu ha destacat que “la batalla de fons a nivell polític en la qual està immers el nostre país és disposar de bons actius” perquè, sempre que els hem tingut, ha dit, “hem demostrat que hem estat capaços de treure’n una bona rendibilitat” i, en general, “n’hem fet un bon ús”.

Disposar d’aquests actius, ha subratllat Artur Mas, també és cabdal perquè el model en el camp de l’atenció social funcioni, tot i que ha assegurat que “a Catalunya tenim un bon model, on hi ha una col·laboració i un repartiment de responsabilitats i feines entre el món públic i l’associatiu”.

El cap del Govern ha assegurat que gràcies a aquest model, que es basa en un teixit associatiu molt ric i plural, s'aconsegueix que “el conjunt del sistema sigui més eficient i sensible”. “Si no tinguéssim aquest model, les administracions no arribarien a tot arreu, el model seria menys eficient i moltes de les coses que es fan es deixarien de fer i les persones tindrien pitjor atenció”, ha declarat.

Per aquest motiu, el president ha donat les gràcies a associacions com Aspid que, amb la seva feina, han contribuït a “fer un canvi radical, en positiu, en el camp de la discapacitat”. Enguany, l’acte de lliurament dels premis de l’entitat ha coincidit amb la celebració del 20è aniversari de l’entitat, que treballa des de 1994 per promoure la integració social de les persones amb discapacitat en els diferents àmbits de la societat.

Per últim, el cap de l’Executiu ha demanat seguir les paraules que va pronunciar Elenor Roosevelt quan va dir que “el futur pertany a aquells que creuen en la bellesa dels seus somnis”.  “Això val pels països, per les comunitats, per les entitats i per les persones. Perquè les persones que creuen en la bellesa dels seus somnis són motor de canvi del conjunt de la societat”, ha assegurat. I ha afegit que el fet que molta gent de Catalunya hagi cregut en la bellesa de somnis més particulars “ha propiciat que el nostre país hagi canviat en molts sentits”.