El CatSalut es posiciona com un referent en el coneixement sobre la prestació farmacèutica

Publicado en el en Cataluña por

El Servei Català de la Salut (CatSalut) ha desenvolupat GeCofarma , una nova plataforma online per integrar el coneixement sobre la prestació farmacèutica. Aquesta plataforma està dirigida als professionals relacionats amb la prestació farmacèutica així com als usuaris finals del sistema sanitari: els pacients.   GeCofarma neix amb l’objectiu de millorar el coneixement sobre la prestació farmacèutica mitjançant la identificació de les pràctiques estatals i internacionals en el sector del medicament i de les tecnologies relacionades. També neix amb la voluntat d’esdevenir un referent en el sector farmacèutic amb la integració de tot el coneixement disponible en aquest àmbit.   Mensualment es publicaran nous continguts relacionats amb les pràctiques i informacions més recents de l’àmbit de la prestació farmacèutica.   La plataforma s’estructura entorn a 4 àrees temàtiques:   1) Oferta i preus 2) Gestió i finançament 3) Procés farmacoterapèutic 4) Resultats   Dins de cada àrea es prioritzen uns determinats àmbits terapèutics com l’oncologia, el VIH, la salut mental, la geriatria, la reumatologia, les malalties minoritàries, les malalties cròniques o el transplantaments.   La plataforma arribarà al públic mitjançant un portal web accessible des del Canal Medicaments i les xarxes socials, i busca establir una xarxa activa de professionals seleccionats i experts en diferents àmbits que contribueixi a generar coneixement a través d’altres activitats com sessions de treball.   Tanmateix, vol proporcionar elements de reflexió i de decisió als professionals de la salut en relació a la planificació, finançament i l’ús adequat dels medicaments.   GeCofarma és un projecte del CatSalut amb la col·laboració de Roche Farma i d’Antares Consulting.   Més informació:   GeCofarma