Actualització de la Prealerta NEUCAT de Protecció Civil: afectacions a les carreteres per les nevades

Publicado en el en Cataluña por

• Aquest matí podrà nevar a les comarques de l’Alt Pirineu i Aran, Berguedà, Ripollès, nord del a Noguera i el Solsonès
  • Protecció Civil de la Generalitat manté la Prealerta del Pla PROCICAT per previsió de forts vents aquest matí a les comarques del Pirineu i Prepirineu occidental
  • Protecció Civil demana extremar la precaució especialment a les zones afectades pel vent i la neu, sobretot a les cotes més altes de muntanya
  Protecció Civil de la Generalitat DGPC manté la fase de Prealerta del Pla Especial d’Emergències per Nevades a Catalunya NEUCAT per la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) de nevades aquest matí a les comarques de l’Alt Pirineu i Aran, Ripollès, Berguedà, nord de la Noguera i al Solsonès. Segons l’SMC la cota de neu tendirà a pujar.   Protecció Civil de la Generalitat també manté la Prealerta del Pla de Protecció Civil de Catalunya PROCICAT per la previsió de l’SMC de forts vents fins al migdia a les comarques del Pirineu i Prepirineu occidental.   D’altra banda, Protecció Civil de la Generalitat manté la Prealerta del Pla Especial d’Emergències per Inundacions a Catalunya INUNCAT per la previsió de fort onatge a tot el litoral català fins aquest migdia, exceptuant la costa de les Terres de l’Ebre. L’SMC preveu que puguin haver onades superiors als 2,5 metres (maregassa). Hi haurà mar de fons del sud.   Per aquest motiu, Protecció Civil de la Generalitat recomana a la població que tingui presents els consells d’autoprotecció davant les nevades www.gencat.cat/interior/nevades, sobretot en els desplaçaments.   També es demana precaució i tenir en compte els consells davant dels forts vents www.gencat.cat/interiort/ventades. Protecció Civil de la Generalitat demana extremar la prudència sobretot a les zones afectades pel vent i la neu, en especial a les cotes més altes de muntanya.   Tanmateix, Protecció Civil recomana a la població que no s’acosti a espigons i esculleres a la zona afectada per fort onatge i que tingui presents els consells d’autoprotecció davant mal estat de la mar ( www.gencat.cat/interior/inundacions).   Es recomana prudència en la conducció allà on nevi amb intensitat i seguir els consells de conducció segura del Servei Català de Trànsit (SCT) davant situacions meteorològiques adverses.   L’SCT informa que, en aquests moments com a conseqüència de la neu, hi ha tallada la BV-4024 entre Bagà i Coll de Pal i és obligatori l’ús de cadenes a la C-13 entre Sort i Llavorsí, a la C-28 per accedir al Port de la Bonaigua, a la GIV-4016 a Planoles i també a la L-500 a Pont de Suert, a la L-501 a Boí i a la L-510 a Alins. A més, els vehicles pesants articulats (3a categoria) tenen el pas restringit per la N-230 entre Vilaller i Vielha per gel a la calçada. Podeu seguir l’evolució de les afectacions viàries al web del Mapa Continu de Trànsit ( http://mct.gencat.cat ).   Per a la conducció amb neu o gel a la xarxa viària l’SCT recomana seguir aquests consells per tal d’evitar incidències:
  • Conduir amb suavitat
  • No frenar bruscament
  • Reduir la velocitat per facilitar l'adherència i evitar lliscaments
  • Augmentar la distància de seguretat entre vehicles
  • Seguir les roderes o empremtes deixades per altres vehicles
  • No avançar si no és necessari
  • Portar les cadenes per si són necessàries i utilitzar-les si són obligatòries