La consellera Munté destaca "el maridatge de civisme, coresponsabilitat, cohesió social i gastronomia" del projecte Tapa Solidària

Publicado en el en Cataluña por

La consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, ha destacat “el maridatge de civisme, coresponsabilitat, cohesió social i gastronomia” que caracteritza el projecte Tapa Solidària en benefici del Casals dels Infants. Així s’ha expressat Munté durant l’acte de cloenda de la tercera edició a l’Hotel Arts Barcelona. “Després de tres edicions, Tapa Solidària s’ha consolidat com una de les expressions de solidaritat i altruisme de referència a la ciutat, s’ha convertit en una cita imprescindible”, ha afegit.   La iniciativa ha permès que durant tres mesos 79 restaurants de la capital catalana hagin recaptat fons per a finançar el programa maternoinfantil “Vincles”, que ajuda a dones en situació d’exclusió social amb fills de 0 a 3 anys. La consellera considera que Tapa Solidària “és també un clar exemple de la creativitat i la qualitat del nostre Tercer Sector Social, que ha sabut adaptar-se a les dificultats innovant i apostant per noves vies de cofinançament, apel·lant a la consciència ciutadana”.   La titular del Departament de Benestar Social i Família també ha agraït expressament als diferents actors implicats en el projecte solidari, des del Casal dels Infants fins als cuiners, l’equip humà dels establiments on s’ha dut a terme i la pròpia clientela pel seu gest de col·laboració. Segons el Casal dels Infants, enguany més de 33.000 persones han consumit la Tapa Solidària, 3.000 més que l’any passat, fet que ha permès superar els 19.000 euros de recaptació, un 26 % més que en l’edició anterior.   Munté ha recordat durant la seva intervenció que la protecció i promoció dels drets de la infància i l’adolescència continua essent una prioritat pel Govern, tal i com es posa de manifest amb iniciatives com el Pacte per a la Infància a Catalunya, els beneficis de la Grossa de Cap d’Any, les ajudes d’urgència social, les prestacions mensuals per a menors en situació de risc, les Cases d’Infants, els Centres Oberts, els contractes programa amb els ens locals o les subvencions a entitats i organitzacions que atenen infants en situació de vulnerabilitat.